CAME DOSTARCZA SYSTEM ZARZĄDZANIA PARKINGIEM PRZY LOTNISKU GATWICK W LONDYNIE

System parkingowy CAME obsługuje 8 stref parkowania na drugim co do wielkości lotnisku w Wielkiej Brytanii, które jest punktem tranzytowym dla ponad 45 milionów pasażerów rocznie.

 Firma CAME, wiodący na międzynarodowym rynku włoski producent zintegrowanych 
i zautomatyzowanych rozwiązań przeznaczonych do zarządzania przestrzenią publiczną i miejską, zaprojektowała kompleksowy system parkingowy dla jednego z największych londyńskich lotnisk – Gatwick. Biorąc pod uwagę, że lotnisko to obsługuje ponad 45 milionów pasażerów rocznie, potrzebny był wyjątkowo solidny i niezawodny system.

Aby sprostać wyzwaniu grupa Came wykorzystała wiedzę i doświadczenie swojego oddziału – CAME Parkare, który specjalizuje się w tego typu systemach i może poszczycić się co najmniej 50 dostarczonymi rozwiązaniami na lotniskach na całym świecie. Dzięki elastycznemu podejściu CAME Parkare jest w stanie dostarczyć najwyższej jakości rozwiązanie, które spełni wymagania technologiczne stale rozwijającego się i wymagającego sektora węzłów lotniczych.

PARKING PRZY LONDYŃSKIM LOTNISKU GATWICK
Parking przy lotnisku Gatwick jest jednym z największych i najtrudniejszych brytyjskich projektów zarządzania parkingami – obejmuje on prawie 40 000 miejsc parkingowych na powierzchni 300 000 m2. Przy lotnisku działa aż 8 stref parkingowych: opcje krótko- i długoterminowego parkowania, parking premium z szybkim dostępem do terminala, usługa odprowadzania samochodu na parking oraz obszary magazynowe. Każda z tych stref podlega sezonowej zmianie taryfy, która zapewnia ciągłe zapotrzebowanie na elastyczność systemu. Biorąc pod uwagę ponad 400 000 operacji realizowanych w systemie zarządzania miesięcznie, wymagania są ogromne i złożone.

TECHNOLOGIA WYKORZYSTYWANA NA LOTNISKU GATWICK
 Aby spełnić wysokie wymagania tego złożonego systemu, firma CAME opracowała w pełni zindywidualizowane rozwiązanie, które doskonale radzi sobie zarówno z intensywnym ruchem, jak i z zarządzaniem stale zmieniającym się środowiskiem, które nie wybacza przestojów. Za sterowanie solidnym sprzętem PKE odpowiada zdalna stacja zlokalizowana na lotnisku Gatwick, która zarządza wszystkimi ośmioma strefami parkowania oraz ich indywidualnymi wymaganiami taryfowymi oraz złożonymi funkcjami. Wykorzystując chmurową technologię Lince, zespół ds. badań i rozwoju w CAME Parkare ściśle współpracował z Gatwick i Empark, aby zaprojektować w pełni zindywidualizowane rozwiązanie parkowania poza ulicami, obejmujące: usługę wstępnej rezerwacji, dostęp dla pojazdów, usługę przedpłaty, płatności bezdotykowe, usługę portfela elektronicznego oraz kontrolę dostępu – wszystkie te funkcje zostały zaprojektowane i wdrożone na lotnisku Gatwick.

System PKE firmy CAME działa za pośrednictwem sieci automatycznych urządzeń, które regulują dostęp i płatności oraz rejestrują wszystkie aktywności na całym nadzorowanym obszarze. System oferuje również zdalne usługi monitorowania i konserwacji, które ograniczają do minimum potrzebę dostępności pracowników technicznych na miejscu.

Oprogramowanie chmurowe Lince to serce systemu CAME. Za jego pośrednictwem lotnisko może przyjmować rezerwacje i przedpłaty oraz oferować łatwe w użyciu metody płatnicze, na przykład płatności telefoniczne, kartą kredytową, bezdotykowe i gotówkowe, dzięki czemu klienci mogą szybko i sprawnie wjeżdżać na parking po zeskanowaniu biletów w formacie kodów QR. Oprogramowanie oferuje również nadzorowanie systemu parkingowego w czasie rzeczywistym za pomocą komputerów stacjonarnych, tabletów i smartfonów. System ANPR umożliwia rozpoznawanie numerów rejestracyjnych w czasie rzeczywistym.

NAJWAŻNIEJSZE KORZYŚCI
Firma CAME po raz kolejny udowodniła, że potrafi zaprojektować i wdrożyć wysoko zindywidualizowane, skalowalne rozwiązania w kompleksowym środowisku. Dzięki najnowocześniejszemu oprogramowaniu do rozpoznawania numerów na tablicach rejestracyjnych za pomocą kamery video firma CAME dostarczyła system, który można w całości zintegrować z systemami wstępnej rezerwacji i kasowania biletów na lotnisku Gatwick, a następnie dalej rozwijać i dostosowywać do przyszłych nowości technologicznych.

O firmie CAME 
CAME jest wiodącym międzynarodowym koncernem dostarczającym zintegrowane rozwiązania technologiczne w zakresie automatyki domowej, biznesowej oraz przestrzeni publicznej, które tworzą inteligentną przestrzeń usprawniającą funkcjonowanie człowieka.
Grupa CAME produkuje i dostarcza m.in. napędy do bram wjazdowych, szlabany drogowe, bramki wejściowe, rozwiązania automatyki domowej i rezydencjalnej, systemy antywłamaniowe, a także systemy domofonowe video, systemy zarządzania ogrzewaniem. Oferuje również rozwiązania przystosowane do specjalnych, dużych projektów, przestrzeni miejskiej czy miejsc publicznych – automatyczne systemy zarządzania parkingami oraz parkometry do płatnych parkingów z kontrolą wjazdu i monitorowaniem bezpieczeństwa w obiektach publicznych.
CAME S.p.A. – firma należąca do rodziny Menuzzo – jest niezwykle dumna ze swojego włoskiego rodowodu. Aktualnie spółka posiada sieć 480 oddziałów i licencjonowanych dystrybutorów w 118 krajach. Siedziba firmy znajduje się w Dosson di Casier we włoskiej prowincji Treviso. CAME S.p.A. ma również sześć zakładów produkcyjnych w następujących lokalizacjach: Sesto al Reghena (Pordenone, Włochy), Spilimbergo (Pordenone, Włochy), Awinion (Francja), Barcelona (Hiszpania) i Londyn (Anglia). Firma zatrudnia ponad 1460 pracowników; w 2016 r. sprzedaż wyniosła ponad 255 milionów EUR.
Firma CAME jest obecna w Internecie pod adresem www.came.pl oraz w serwisach LinkedIn, Twitter i Facebook.

Znak logotypu

Firmy wspierające

Znak logotypu

Firmy zrzeszone